2016. szeptember 10., szombat

25. rész - Minden helyzet egy múló állapot (VÉGE)



 Amíg egyhelyben üldögéltem, csendben szürcsölgetve a kávémat, olyan ártatlan fejet produkálva, akár egy kisgyerek, addig Dyo fel-alá járkált a nappaliban, összevissza telefonálva olyanoknak, akiket nem ismertem. Különös volt, ahogy Kyungsoo idegesen beszélt a készülékben, olyasfajta ingerrel a hangjában, amit barátságunk során még nem tapasztaltam. Az erek kidagadtak nyakán, ahogy arca fokozatosan vörösödött el, miközben éles, mégis halk szavak hagyták el ajkait, még egy kisebb foszlányt sem lökve felém. Ötletem sem volt rá, kivel beszélhetett, vagy miről.
 Mire kinyomta a mobilt, ismételten higgadt és bájos kisugárzású volt, pont, mint előtte mindig. Kedvesen szólt hozzám, de az előbbiekből ítélve, tisztában voltam azzal, hogy valami nagyon nem volt rendben.
- Minden oké? – kérdeztem, ahogy elém lépett, s bár előre sejtettem a választ, mégis tőle akartam hallani.
- Nem egészen – sóhajtott, de úgy, mintha feladta volna az álcáját, melyet egészen eddig viselt. Mintha már belefáradt volna abba, hogy folyton játssza a boldog, kiegyensúlyozott srácot, aki sosem volt… Olyan érzés fogott el, pont mellkasom kellős közepében, mint mikor az ember fuldoklik.
- Mi történt? – ráncoltam homlokomat, ahogy egyre nehezebben kaptam levegőt.
- Ezt – nyalta meg alsóajkát – nem mondhatom el!
- Miért nem? A legjobb barátod vagyok… bennem megbízhatsz!
- Tudom – állított le még a monológom kezdete előtt, remegő ujjakkal, nyomatékosítva sietségét. – Baek, te vagy azaz ember, akiben talán a legjobban bízom ezen a világon! És pont ezért kell megkérjelek arra, ne kérdezz semmit, csak… tedd, amit mondok!
- De…? – csóváltam fejemet értetlenül, viszont amikor belenéztem azokba a hatalmas barna szemekbe, amik szinte könyörögtek a néma engedelmességért, inkább becsuktam számat, s bólintottam egyet. – Rendben. Megteszem… mi jön ezután?
- Öltözz fel, kérlek! El kell mennünk Park professzorhoz!
 Úgy cselekedtem, ahogy Kyungsoo kérte; sietősen magamra kaptam ruháimat, majd bármiféle kérdés nélkül követtem a fiatalabbat, egészen addig az épületig, amiben minden hétköznapomat tengettem. Ahogy a gyönyörű objektumra tekintettem, mintha egy pillanatra megkönnyebbülés fogott volna el, amely olyan hamar szállt tova, mint ahogy jött. Sajnos, nem volt időm a szívnyugtató momentumokat elemezni, mivel Dyo olyan határozottan taposta útját, mintha az élete függött volna tőle.
 Szinte már lihegtem, mikor a fiú által keresett oktató irodája elé érkeztünk. Még a tüdőmben tartott levegőmet sem volt lehetőségem kifújni, ugyanis Kyungsoo két gyors kopogás után, szó szerint berontott a professzorhoz, akit látszólag, nagyon meghökkentett az efféle érkezés. A férfi épp papírjait rendezgette – ezúttal egyedül –, amikor igen udvariasan feltéptük ajtaját, beengedve magunkat hozzá.
- Kyungsoo! – szólította meg lakótársamat a prof, kissé sértett hangnemet ütve meg. – Na, de kérem… mi ez a modor?
- Elnézést professzor úr! – szabadkozott azonnal az egyetemista, hevesen kapkodva a levegőt. – Nem akartunk csak így Önre törni, de nagyon fontos lenne kérdeznünk valamit! – A többes szám hallatán KyungSeok látványosan rám emelte tekintetét, amelyet nem volt rest körülbelül egy másodperc alatt elkapni rólam.
 Akármennyire is volt egy felnőtt, negyvenes, sikeres férfi, a bűntudat azért benne is élt, és tisztában volt azzal, hogy nem volt becsületes tőle megdugni az egyik diákját, aki történetesen a barátnőm volt. S bár az eset nem történt olyan régen, nekem mégis úgy tűnt, mintha hónapok teltek volna el azóta… A haragomat elvágták, konkrétan semmi rosszat nem éreztem Park KyungSeok iránt, mintha sohasem utáltam volna. Pedig azelőtt sem szívleltem, mielőtt Taeyeont megdugta volna, de ahogy ott álltam előtte, mintha egy idegennel társalogtam volna; tiszta volt, és teljesen semleges. Még magamat is megleptem ezekkel a gondolatokkal…
- Mire vagytok kíváncsiak? – tette fel kérdését diplomatikusan, elővéve szokásos tanári stílusát.
- Csupán szeretnénk tudni – nyelt egy kisebbet Kyungsoo –, hol találhatjuk meg Chanyeolt!
- C-Chanyeolt? – gabalyodott össze a férfi nyelve, mintha még félre is nyelt volna. Megdöbbenés ült arcán, a szomorú, kissé fájdalmas fajta, milliónyi értetlenséggel szemeiben. – Honnan ismeritek a fiamat?
 A fiát? Mit akarunk a fiától? Ő az, akire emlékeznem kellene…?
- Professzor úr, ezt nagyon hosszú lenne elmagyarázni, és valószínűleg nem is hinne nekünk – hadarta barátom, úgy gesztikulálva, mint aki teljesen meghibbant. – De a lényeg, hogy tényleg meg kell találnunk őt!
- Mit akartok tőle? – emelte meg kissé hangját, minimális élességet téve bele, amitől libabőrbe került testem. – Miért… akartok róla bármit is tudni?
- Mert a barátai vagyunk – jelentette ki határozottan Dyo, nem tántorítva egy kicsit sem, pedig látszott szegény tanár úron, hogy igen nehézkes volt a gyerekéről beszélnie másoknak.
- Ha valóban a barátai vagytok, hogyhogy sosem beszélt rólatok? – tette fel az egymillió dolláros kérdést, továbbra sem mutatva együttműködést. – És ha tényleg ennyire fontos nektek, hogyhogy nem tudjátok, merre van?
- Mint mondtam, professzor úr – mélyítette el orgánumát a fiatalabb, egy lépéssel közelebb lépve a férfihoz, lágyan megérintve annak kézfejét –, a helyzet bonyolultabb annál, mint hiszi.
 A középkorú férfi üresen meredt a semmibe, kifejezéstelen arccal, mint aki meghalt egy végtelen pillanatra. Mikor Kyungsoo elengedte kezét, ismételten értelem ült tekintetében.
- Szóval – kérdezte halkan a fiú, gyengéden szólva az egyetemi oktatóhoz. – Elárulja, hol kereshetnénk meg a fiát?
- Én… – kezdett volna bele, mire félbeszakítottam.
- Ugyan, professzor úr! – sóhajtottam hatalmasat, mivel kissé már elegem volt ebből a szituációból. – Lefeküdt a barátnőmmel… tartozik nekem ennyivel, szóval kérem; árulja el, hol van Chanyeol!
 Hatalmas sóhaj hagyta el ajkait, majd bármiféle szó nélkül asztalához sétált, egy cetlit s egy tollat vett kezébe, aztán írni kezdett, végül pedig Kyungsoonak adta a kicsi papírt.
- Ezen a címen megtaláljátok! – nyalta meg alsóajkát, alig láthatóan eleresztve egy könnycseppet, amely életemben először ébresztett bennem sajnálatot iránta.
 A hangulat továbbra is feszült volt, hihetetlenül éles, szinte már ereket elvágó. Dyo hajthatatlanul húzott maga után, folyamatosan azt a cetlit fixírozva, mintha ezzel akár egy centivel is közelebb kerültünk volna, számomra még mindig ismeretlen, célunkhoz. Barátom valamiért nem engedte, hogy elolvassam Park professzor írását, csupán tovább hajtogatta azt, hogy megígértem, nem kérdezősködöm. És így is volt, egy árva kérdőjellel megtoldott mondat sem hagyta el a számat, viszont a szívem hevesen vert, a mellkasom majdnem kiszakadt a helyéről, és szerintem a nagy rohanás közben elhagytam a lépemet is. Muszáj volt lassítanunk, hogy kicsit összeszedjem magam.
 Ahogy komótosabban tettünk egyik lábunkat a másik után, barátom alig észrevehetően felém fordította fejét, s óvatosan megszólított.
- Baekhyun…
- Tessék – mondtam, kicsivel nyugodtabban pillantva rá.
- Amikor Park professzorhoz szóltál, Chanyeolt illetően… – vezette fel kérdését, de úgy, mintha félt volna befejezni azt. – Azért tetted, mert eszedbe jutott, ki ő?
- Nem – ráztam meg fejemet, amivel egy időben heveset dobbant a szívem. – Csak fel akartam gyorsítani a folyamatot, elvégre így én is hamarabb megtudok mindent, nem igaz?
- Remélhetőleg – fújta ki, eddig tüdejében pihenő levegőjét, ismét maga elé motyogva.
 Annyira el akartam árasztani a kérdéseimmel, olyan szívesen ragadtam volna meg vállait, hogy kiszedjek belőle minden választ, mégsem tettem. Erre izzott már a tenyerem reggel óta, mégis visszafogtam magam, mert megkért rá. Viszont, váratlanul rossz érzés fogott el, mintha fokozatosan veszítettem volna el darabkáimat, melyek egybetartották testemet, lelkemmel együtt. Gyomorgörcs, enyhe szédülés, alig érezhető hányinger kerített hatalmába, minden közeledő lépéssel egyre erősebben rúgva belém. Mikor beértünk a mindvégig keresett helyre, már csupán foszlányok jutottak el tudatomig; sokáig azt sem tudtam, hol voltunk.
 Végig csupán Kyungsoo erős szorítását éreztem, amely körbefogta csuklómat, s szinte azt kiáltotta: „Maradj itt!”. Alig álltam lábaimon, de a kéz rángatott, teljesen kidörzsölve érzékeny bőrterületemet, amely egyszeriben feledésbe merült, mihelyst hirtelen megtorpantam.
 Homályos látásomat szinte egy másodperc alatt kiélesítette a szemeket kiverő felirat, melyen Park Chanyeol neve állott.
 A felismerés úgy csapott fejbe, hogy tőle azonnal térdre rogytam, ujjaimat idegbeteg módon fűzve tincseim közé, erőteljesen szorítva meg azokat. Emlékképek töredékei futottak végig elmémben, olyan beszélgetés részleteket ragadva ki, melyek azon a napon teljes feledésbe merültek.

- Új vagy itt? – kérdezte mély hangjával, ami inkább illett a rendhagyó stílusához, mintsem aranyos arcához. Halvány mosoly suhant át ábrázatán, amit ugyan csupán egy pillanat erejéig láttam, de már így is meg tudtam állapítani, hogy elbűvölően festett.”

 Emlékszem az első szavakra, amiket kedvesen intézett felém, gyönyörű mosollyal ajkain. Szívem heves tempóban vert, ahogy ott térdeltem a földön, kínokkal megfűszerezett fájdalommal.

„Ne az értelmet keresd; csak élvezd!”

 Minden mondat, olyan tisztán csengett vissza fülembe, az ő hangjába csomagolva, ami egyenesen meg tudott volna ölni. Mellkasom olyan erővel szorított össze, hogy szinte már fuldokoltam.

„Az életednek mindenképpen keserű vége lesz, akármit csinálsz. De itt legalább nem fogod magad rosszul érezni, ha eljön a vonat.”

 Ott állt előttem, ott volt, tökéletesen láttam magas alakját, gyermeki arcát, különös ruháit, sötét, selymes fürjeit, elvarázsolt mosolyát, miközben mély, mégis kellemes hangján mondta nekem, fényes szavait.

„- Hagytad – kezdett bele lassan, folyamatosan maga elé meredve – hogy megbasszon!”

 Emlékszem a grimaszaira, amikor tőrt döftem belé, akaratom ellenére. Reszketett, az erek kitagadtak izmos kezén, orcája tajtékzott a dühtől, szemeiben mégis milliónyi szomorúság ült, egy leheletnyi sértettséggel benne.
 Én pedig idióta voltam, hogy nem kértem azonnal bocsánatot tőle… de még később se. Egy ostoba, bolond állat voltam, hogy nem mondtam el neki minden egyes nap, mennyire sajnáltam, amit tettem vele.

„- Érezlek. Érzem, amikor szomorú vagy, amikor boldog, amikor éhes, vagy amikor csak egy kis pihenésre vágysz. Ha neked fáj, nekem is fáj, ha boldog vagy, én is az vagyok. Ha valamit érzel, azt elsőként én tudom meg, ezért volt…”

Emlékszem, ahogy itt megakadt.

„Amikor lefeküdtél Jongdaevel, azt hittem megőrülök. Nem azért törtem rád, mert undorítónak találtalak vagy valami, egyszerűen csak… féltékeny voltam. Tudtam, mit éreztél akkor, ott voltam a kényelmetlenségnél, a gyönyör tetőpontjánál is, és ez kiakasztott. Én… én akartam lenni az első!

 Torkomba gombóc csúszott, ahogy eme emlékem szemeim elé tárult. Bármit tettem, bármit mondtam, számomra Chanyeol volt az első… Sosem mondhattam ezt neki, sosem adatott alkalmam rá kifejezni mindazt, amit iránta éreztem. Azt hittem, idővel majd mindent elmondhatok neki, anélkül, hogy olvasnia kelljen bennem, hogy kicsit még emberibbé tehessem a szerelmünket… Viszont az idő nem tart örökké, és ebből a behatárolhatatlan valamiből, csupán kevés jutott nekünk.

„Lehet nem látod, de itt van az ujjamra kötve az a bizonyos madzag, aminek a másik vége a te kezeden pihen. A végzetben az van megírva, hogy a két félnek találkoznia kell, függetlenül időtől és tértől… itt vagyunk Limboban, egymás karjaiban; kell ennél több?”

 Könnyektől elködösült tekintettem meredtem kisujjamra, melyen élénken világított az a bizonyos vörös fonal, amelynek hosszú láthatatlan vége a semmiben kötött ki. Nem láttam, kinél volt a másik fél… nem láttam semmit, csak képeket, emlékeket, ki nem mondott szavakat, s azt a férfit, akinek tartoztam ezekkel.

„Élvezd a jelent, mert ez az egyetlen biztos dolog a kezedben: én vagyok az egyetlen, akiben biztos lehetsz! Ne töprengj a jövőn, csak élvezd ki az elkövetkezendő perceket”

 Igaza volt. Ő volt az egyetlen biztos, ami a birtokomban volt abban a jelenben, amikor még együtt voltunk. De ahogy ott térdeltem a mocskos földön, hisztérikusan sírva, el sem akarva hinni a valóságot, magamban ordítottam. Ordítottam rá, elhordtam mindennek, de leginkább… hazugnak. Hazudott, mivel a jelenben voltam… őt mégsem kaphattam vissza.
 Emlékeztem mindenre az elmúlt hetekből. Emlékeztem Limbora, a kocsmára, a városra, Chanyeolra és JoonMyunra, a kiadóra, Hongkira, az Együtt-érzőkre, a folyóra, az Éhezőre, minden apró részletre. A kiakadásokra, a kétes megjegyzésekre, a bűntudatra, az önfeledt boldogságra, a megmagyarázhatatlan vágyra, a szégyenre, és a pokolian fájdalmas igazságra. Minden emlék egyre közelebb repített a felismeréshez, s valóság elfogadásához.
- Csináld vissza! – szóltam könnyek között az angyalhoz, ki végig mögöttem nézte végig szenvedésemet. – Kérlek Kyungsoo, csináld vissza!
- Nem tehetem – térdelt le mellém, gyengéden érintve meg vállamat, elérve ezzel, hogy ráemeljem gyenge pillantásaimat. – Van, amit nem másíthatok meg.
- Miért…? – markoltam bele hajamba, sáros kezemmel, melyekkel előtte a földet kapartam. – Miért kellett emlékeztetned erre? Miért nem hagytad, hogy elfelejtsem, és élhessek nyugodtan?
- Mert megígérted neki, hogy megkeresed – adott egyértelmű választ a másik, továbbra is támogatóan simogatva hátamat, reménykedve abban, hogy ettől majd egy kicsit lenyugszom.
- De nem így akartam megtalálni – szipogtam összetörve, mivel így látni őt… egyszerűen porrá zúzta mindenemet. – A kurva életbe! Miért kellett ezt tenned? Miért nem tudtad először nélkülem megkeresni, ha tudtad…
- Nem tudtam! – vágott közbe élesen, próbálva csitítani. – Mielőtt el nem olvastam a cetlit, nem tudtam… – elakadt. Nem tudta folytatni mondandóját, hangja elcsuklott, ajkai remegni kezdtek, ahogy elkapta rólam tekintetét. – Amíg ide nem értünk, reménykedtem, hogy a megérzésem téves lesz, de nem lett az. Hidd el Baek, ha lenne módom rá, habozás nélkül megtenném, amit kérsz, viszont erre senkinek sincs felhatalmazása.
- Akkor mit tegyek? – szipogtam, teljesen szétcsúszott állapotban. Taknyom-nyálam összefolyt, alig éreztem a testrészeimet, szívem szerint ott helyben meghaltam volna végelgyengülésben, de a fentiek nem voltak ennyire kegyesek velem.
- Fogadd el, hogy Chanyeol meghalt!
 Igen, meghalt. Így kimondva csak még inkább szúrta mellkasomat, ami akár azonnal ketté is szakadhatott volna, azok után, mennyi teher s fájdalom nehezedett rá.
 Annyira… dühös voltam. Elmondhatatlanul haragudtam magamra, amiért képes voltam elfelejteni életem szerelmét, a férfit, aki a szó legszorosabb értelmében a lelkitársam volt. Elképzelni sem tudtam, hogy történhetett ez a részleges amnézia, hogy reggel először azt sem tudtam, ki az a Park Chanyeol. Illetve, ki volt ő. Elvégre, ott térdeltem a sírja előtt, meredten bámulva könnyes szemekkel a kőre, melyre gyönyörűen vésték fel, nem evilágiakhoz méltó nevét. Ujjamon ott pihent az a bizonyos vörös fonal, melynek másik vége mélyen a földbe vezetett, egy olyan lélek után kutatva, aki már legalább egy éve halott volt.
 Képek bukkantak fel a szemeim előtt, és legnagyobb megdöbbenésemre olyanok is előkerültek, melyek újdonságot mutattak. Nem elfeledett gyerekkori, vagy észre nem vett apróságok voltak, hanem egy másik élet története, egy olyané, amely hosszú másodpercekig ismeretlennek tűntek. Nem az én régi emlékeim pörögtem előttem, nem az én szemszögemből történtek meg azok a végzetes hibák, amiket látni véltem.

„A két személy fokozatosan eggyé válik”

 A sírhely előtt pihenő, élénk színekben pompázó madzag, váratlanul ficánkolni kezdett, mintha egy játékos kisgyerek rángatta volna a másik végét. Összevissza himbálózott, rángatta vékony kisujjamat, szinte kiszakítva azt helyéről, olyan erőteljesen akart lehúzni a mélybe. Mintha valaki meggyújtotta volna a számomra láthatatlan felet, a piros cérnaszerűség egyik pillanatról a másikra lett rövidebb s rövidebb, mígnem a tüzes vég elérte bőrömet, beleégetve az összekötő kapcsot testembe.
 Hirtelen minden világossá vált. Az emlékképek, az időközben reszketni kezdő fonál, az ismeretlen és megmagyarázhatatlan testi fájdalmak, az amnézia, az elégett kötelék… egyik sem tőlem származott, mégis mindegyik hozzám vezetett.
 Nagy nehezen feltápászkodtam a mocskos földről, letöröltem összepiszkolt nadrágomat, s a tenyeremre száradt sarat igyekeztem levakarni, ahogy óvatosan Kyungsoohoz szóltam.
- Drogtúladagolás – sóhajtottam, újabb könnycseppet eresztve szabadon, hadd szolgáljon valakinek táplálékul.
- Hogy érted ezt? – értetlenkedett őrangyalom, összeráncolt homlokának látványával ajándékozva meg, amit akkor pillantottam meg, mikor felé fordultam.
- Chanyeol egy éve drogtúladagolásban halt meg – töröltem meg sírástól elázott arcomat, befeketítve bőröm nedves részeit, piszkos kezemnek hála.
- Honnan tudod?
- Érzem – rándult kényszeres grimaszba ajkam, amit egyesek talán mosolynak is mertek volna nevezni. Testem teljes egészében feszült be, az ideg s harag végigfutott minden porcikámon, ahogy egyik kezemet óvatosan szívem fölé helyeztem. – Hála annak a rohadt kötődésnek…
- Még most is tart?
- Hogy a francba tartana, amikor meghalt? – üvöltöttem idegbetegen, rögvest elnémítva kifakadásommal a férfit. – Szerintem, ha még a halálon túl is érezném, azonnal küldhetnél a diliházba, mert már ennyitől is kezdek az idegösszeroppanás szélére kerülni! – túrtam kétségbeesetten hajamba, oda is még több koszt telepítve, mintha a testem mocska, ki tudná fejezni az érzéseimet befeketített valamit. – Össze vagyunk kapcsolva… vagyis, össze voltunk. És most, hogy élek, ő meg meghalt, a személyisége, az életének története és az emlékei belém ivódtak. Láttam, mindent láttam, Dyo… Lejátszódott előttem minden apró jelenet, amit nem tudott elmondani. Hogy az anyja halál után teljesen összeroppant, összeveszett az apjával, nem járt rendesen egyetemre, gyógyszerezni kezdte magát, a végén pedig… – megakadtam. Újra a szemem elé tárult gyönyörű küllemének látványa, ahogy megfagyva, kifolyt nyállal, kitágult pupillákkal feküdt a szobája közepén, tűvel karjában. – Az apja holtan talált rá… rögtön kihívta a mentőt, de már nem tudtak rajta segíteni…
 Ismételten térdre rogytam, azon a napon, nem tudom már hányadszorra. De egyszerűen kiakasztott az egész szituáció, amibe belekeveredtem, legfőképp az, hogy Chanyeol holtan kellett látnom, majdnem minden értelemben. A sírkövénél felfogni, hogy valójában hol jártam, s igazából egy halott férfit szerettem, még egy dolog volt. Viszont utána megkapni az emlékeit, az összes olyan jelenettel együtt, amiket jobb lett volna nem látnom… már nem bírtam.
- Miért? – sírtam ismét, az előzőeknél is hangosabban. – Miért kellett így végződnie? Egy ennyire boldog, szeretetteljes ember élete, hogy érhetett ilyen szerencsétlen véget? És nekem miért kellett ebben részt vennem? Ez is annak a kibaszott leckének a része volt? Mert ha igen, akkor közlöm veled Kyungsoo, és veled is te szemétláda – pillantottam az égre, ezzel egy bizonyos személynek üzenve –, kurvára megértettem! Felfogtam, hogy egy elégedetlen, nyafogós fasz voltam, oké? Csak legyen már vége ennek a rémálomnak!
- Ez nem egy rémálom Baek – csóválta meg fejét az angyal, szánakozva pillantva testemre.
- Én is tudom, de már költőien sem fogalmazhatok? – csattantam fel, még hozzám méltóan is szánalmasan. – Mindössze azt áruld el, miért kínoztok?
- Ezek csak a véletlenek sorozata – mosolygott keserűen a fiú, gyengéden megérintve arcomat. – Te egy rendes ember vagy, Baekhyun.
- Eddig nem ezt éreztettétek velem.
- Pedig kellett volna – rándult fájdalmas grimaszba arca, mintha ő is képes lett volna ott helyben könnyeket hullatni. – Mint kiderült, mindenki számára tanulságos volt ez a kis utazás Limboban. Isten tévedett, én is tévedtem, te pedig egy olyan arcodat mutattad, amit csak Chanyeol láthatott.
- Mire akarsz kilyukadni? – értetlenkedtem, mert az én írói művészkedésem után, rögtön Dyo következett érthetetlenségi sorrend szerint.
- Arra, hogy nem kellett volna ezt tennem veled – csóválta meg fejét. – Hidd el, ha előreláthattam volna a jövőt, még másfél éve megkeresem Chanyeol őrangyalát, hogy valamilyen módon akadályozza meg a halálát, hogy ti a valóságban lehessetek együtt. Mert mindketten rohadtul megérdemelnétek volna, hogy boldogok legyetek, és nem csak egy kis időre, egy bizonytalan téridőben. De nem tehettem, mivel ez a világ nem tökéletes, és én is ugyanúgy tévedhetek, mint mindenki más, és…
- Kyungsoo – állítottam le, a kisebb monológja után. – Nem erre vagyok kíváncsi. A sajnálkozásoddal nem megyek semmire; de a tapasztalataiddal, talán könnyebb lehet.
- Baek, még nem láttam lényt ebben az univerzumban, aki úgy nézett volna a szerelmére, ahogy Chanyeol rád – sóhajtott hatalmasat, szomorkásan megcsillanó szemeinek látványával ajándékozva meg. – Azt látta benned, amit mindenkinek kellett volna, s amit én is csak akkor vettem észre, miután hivatalosan is egy pár lettetek. Azért szeretett, aki voltál, s akibe belelátott, akiről mindent tudott anélkül, hogy neked beszélned kellett volna. S ahogy ebbe bepillantást nyertem… El kellett ismernem, hogy te egy nagyon is rendes ember vagy, Baek.
- Köszönöm – mosolyogtam haloványan, azon a napon talán először őszintén (a reggeli amnéziás állapotot nem beleszámítva).
- Tudom, ez nem számít sokat…
- Többet számít, mint hinnéd!
 Végül nagy nehezen elhagytuk a temető helyszínét, még egyszer elbúcsúzva Chanyeoltól, abban reménykedve, hogy a történtek után már békében nyugodhatott.
 Lassan sétáltunk egymás mellett Kyungsooval, teljesen némán, egyikünk sem tudott volna mit mondani a másiknak. Hosszú egy nap volt, a történtek után pedig egy hétköznapi témát sem vethettünk fel.
- Mondd Soo – törtem meg a csöndet –, ha te angyal vagy, akkor hogy van ez veletek Jonginnal?
- Tényleg ez érdekel? – vonta össze szemöldökét, csodálkozva tekintve rám.
- Jelenleg mindennél jobban – kuncogtam fel kissé, barátian oldalba lökve barátomat. – Szóval?
- Nem olyan bonyolult a helyzet – vont vállat. – Jongin ember, én angyal vagyok, de ettől függetlenül, remekül megvagyunk. Emberi testben élek, hivatalosan vannak szüleim, akik szintén angyalok, hozzám hasonlóan. Tudok gyermeket nemzeni, rendelkezem minden olyan tulajdonsággal, mint te, vagy akárki más, szóval ez nem nehezíti meg az életünket.
- És ő tudja, hogy angyal vagy?
- El kellett mondanom neki, amikor utánad jöttem – húzta el száját, kínosan vigyorogva. – De nem zavarja. Meglepően könnyedén vette, mintha az aznapi időjárást említettem volna… Van egy sanda gyanúm, hogy ő sem emberféle.
- Az elmúlt hetek, hónapok, vagy a franc se tudja mennyi idő telt el az állítólagos kómám óta – nevettem kínosan, majd folytattam. – Szóval az életünk legmeghatározóbb eseményei után, én már semmin sem lepődök meg.
- Megértelek – bólintott, aztán egy kissé komolyabb témát vetett fel. – Mellesleg, megleszel később? Nem szeretnék a kórházba rohangálni érted, hogy esetleg öngyilkossági kísérletet követtél el, vagy valami.
- Nem tudom – ráztam meg fejem. – Nem kell amiatt aggódnod, nem fogom megölni magam, egy ilyen lecke után kínos lenne. Viszont jelen pillanatban tömör fájdalmon kívül, nem sokat érzek… és fogalmam sincs arról, mit fogok magammal kezdeni később. Legalább – kérdeztem óvatosan –, Chanyeol már nincs Limboban?
- Nem valószínű – kaptam egyenest választ, egy kellemes hangba csomagolva. – Általad remélhetőleg meglelte a békéjét, és már egy hozzá méltó helyen van. De ha szeretnéd, utána nézhetek.
- Nem szükséges – utasítottam vissza azonnal az ajánlatot. – Hálás vagyok a segítségedért, tényleg, viszont minél hamarabb túl szeretnék lenni ezeken a pokoli érzéseken, és félek, nem tenne jót, ha többet tudnék, mint most.
- Megértelek. De hagyd kicsit a gyászidőszakot ülepedni – simított végig karomon Kyungsoo, barátságos kisugárzással küldve felém pozitív gondolatokat. – És gondolj arra, amit még JoonMyun mondott.
- Hogy?
- Minden helyzet egy múló állapot – mosolygott lágyan. – Az emberek erről gyakran megfeledkeznek.

*****

 Eltelt az eset óta már néhány év. Meglepően sok, ha úgy nézzük, mennyire pontosan emlékszem minden részletre, amit papírra vetettem ebben a kötetben. Igazából, annyira nem is furcsa, elvégre ez egy elég nagy fordulópont volt az életemben, amit nehéz lenne magam mögött hagyni. Egy időben próbáltam megfeledkezni eme egyetemi időszakról, s a vele járó fájdalmakról, de rá kellett jönnöm, hogy mindez feleslegesnek bizonyult. Ami megtörtént, megtörtént, és a múltat nem szabad csak úgy elengedni; illetve, meg kell tanulni megfelelően elhagyni.
 Miután visszatértem Limboból, Kyungsoo javaslatára meglehetősen sok időt töltöttem Park professzorral. Először persze ódzkodtam a dologtól, elvégre a tanár úrral nem ápoltunk valami fényes viszonyt, de meglepően, Chanyeol remekül összehozott minket, még ha erről nem is tudott. Utólag derült ki számomra, hogy azon a bizonyos napon, Dyo az elmúlt eseményeket mutatta meg a professzornak, aki így dióhéjban tudomást szerzett a Limboban töltött időről, s fia hogylétéről. Persze, részleteket nem kaphatott, valószínűleg ezért is egyezett bele abba, hogy velem beszéli meg az ottani apróságokat. Cserébe én is kaphattam például olyan gyerekkori információkat Chanyeolról, amiknek képei ugyan ott voltak elmémben, de az apja szemszögéből mégiscsak más volt hallani. Így megdöbbenve kellett rájönnöm, hogy Park KyungSeok professzor egyáltalán nem volt rossz ember; csupán a neje halála után az ő feje fölött is összecsaptak a hullámok. Én már csak tudtam, hogy egy szerelmi bánat mennyi rémes percet okozhatott az emberben, csak azt voltam ostoba belátni, hogy ezt mindenki máshogy kezelte.
 A professzor amúgy tisztában volt a fia másságával, s a tőlem hallott történet alapján, meg volt elégedve a fiú döntéseivel. Elárulta, hogy egyáltalán nem zavarta, hogy az egyetlen gyermeke meleg volt, csak ezt sosem tudta rendesen elmondani neki. Furcsa volt kissé, hogy egy olyan emberrel kerültem hihetetlen közelségbe, akit Chanyeol előtt még gyűlöltem. Így, több mint öt év elteltével elmondhattam magamról, hogy Park KyungSeok professzor, akit sosem szerettem, és akivel megcsalt a barátnőm, az egyik legközelebbi barátom lett. Életem legnagyobb dicsérete talán az volt tőle, amikor az egyik társalgásunk végén nyíltan kijelentette, hogy ha Yeollie még élne, nálam jobb szerelmet nem is találhatott volna neki. Ez a bók egyszerre esett hihetetlen jól, és okozott pokoli fájdalmat.
 Na igen, a gyász. A gyász egy hosszú folyamat, nem szabad siettetni, ahogy ezt anno Soo is megmondta. Hiába hittem magamnál mindig is fiatalabbnak, tudtam, hogy ez az ember (angyal) lélekben legalább ezer éves. S igazam volt, mert ahogy ő is tanácsolta, csupán időre volt szükségem; a beszélgetések sokat segítettek az elején, később meg már kifejezetten kellemesek voltak. Legalább másfél évembe telt eljutni arra a szintre, hogy amikor kimondom Chanyeol nevét, vagy egyszerűen gondolok rá, nem a kapcsolatunk rémes befejezése jut az eszembe, hanem csakis a jó részek.
 Persze, gondolom sokan arra is kíváncsiak, hogy öt évből másfél lement a gyászra, ez tény; na de mi történt velem a maradék három és fél évben? Nos… sikeresen újságíró lettem. Hála Soo-nak, és a természetfeletti kapcsolatainak, egyetem után – aminek az utolsó évét sírógörcsökkel végeztem el –, állásajánlatot kaptam Szöul egyik legismertebb cégénél. Sok volt a munka, kissé le is fáradtam minden nap, de megérte, mert azt csinálhattam, amit szerettem.
 Életem következő nagy fázisa az volt, amikor elhatároztam, hogy papírra vetem a különös szerelmi történetemet. Mint kiderült, sosem létezett olyan ember, aki valaha írt volna Limbo-ról, ez csak Dyo egyik hazugsága volt, így úgy döntöttem, megpályázom ennek a posztnak az első helyét. Természetesen, nem akartam kiadatni, főleg nem egy „Based on true story” szöveggel, mert akkor harminc éves korom előtt tényleg egy pszichiátrián kötöttem volna ki. Nem is igazán akartam, hogy ezt bárki is elolvassa, csupán egy kézzel fogható emlékre vágytam, ami majd a halálom után eljut valakihez. Vagy nem, és velem jön a sírba is. Ezt még nem tudom.
 Bevallom, néha még ma is hallom a hangját. Időnként felcseng fülemben az a klasszikus, mély orgánum, amivel mézédes szavait suttogta, cseppfolyóssá olvasztva engem. Valamikor a távolban megpillantom alakját, elalvás előtt érzem az ágy másik végét besüppedni, mintha ő készülne befeküdni mellém. Olykor megcsapja orromat kellemes illata, valamikor nevetésére kapom fel fejemet a bambulásból, néha pedig mosolyát látom magam előtt. Az emlékei, a gyerekkora, az érzései, az egész élete, ő maga minden percben ott van velem, ott él bennem, akármennyire hangzik ez elcsépelten. A személyeink eggyé váltak, hála a köteléknek.
 És esetenként, amikor már elegem van, nem tudom tovább csinálni, vagy tényleg feladnám az eddigi életem, annak az embernek a szavait idézem fel, akit a világon a legjobban tiszteltem. JoonMyun emlékeztet arra; Minden helyzet egy múló állapot, tűnjön az bármennyire is nehéznek, vagy fájdalmasnak.

 S talán emiatt az egy mondat miatt tudok mosolyogva továbblépni, kellemes emlékként gondolva vissza mindarra, amit elvesztettem.

18 megjegyzés:

  1. Hello ^^

    Huh oké sírőgörcs, fájó szív...köszönöm ezt a csodálatos sorozatot...fáj a szívem mert cfáj, de igaz minden szó...megint tanultam valmait amit nagyon szépen köszönök ^^ Valahogy éreztem,de nem akartam elhinni...

    Imádtam a sorozatot és téged is ^^ köszi nagyon és tovabbi sok sikeres irast :3

    Szép estet :3
    Szió^_^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! ^^

      Valami ilyen reakcióra számítottam az elején... Nos, nagyon szívesen ^^ Ugyan, örülök, ha sikerült valamennyire átadnom, Baekhyun pontosan milyen tanulságot vont le a történetből ^^

      Köszönöm szépen, hogy végigolvastad a történetet, és hogy ennyire szeretted ^^ És köszönöm, igyekezni fogok a későbbiekben is ^^

      Neked is szép estét! :3
      Noel ♥

      Törlés
  2. Szia :)
    Hát.... Én így nagyban hazajövök a "fergeteges" Veletek veretek fesztiválról XD Hál' istennek pont eljöttem Kis Grofo előtt XD És épp ülepszik az este erre meglátom, hogy LIMBO... Fangörcs ezerrel, aztán elkezdtem olvasni, és éreztem.. Már az elejétől éreztem, hogy ez lesz. Amikor azt a sort olvastam, amiben konkrétan derült ki Chanyeol halála, majdnem elsírtam magam.. Mert hát... Na :DD Az a rész megható volt.. Aztán ahogy tovább olvastam, a szomorúság, meg az úgy mondd "csalódottság" teljesen eltűnt, és ugyan könnyes szemekkel, de mosolyogva olvastam az utolsó mondatokat. Ez a fejezet azt mondta nekem, hogy "Luca, te imádod a LIMBO-t, de egyszer véget kell érnie, mert minden helyzet egy múló állapot." :D Ha belegondol az ember, egyáltalán nem lett szomorú vége, hiszen mindenki meglelte a békéjét. :) Most hogy vége lett, a fanfi példájára mosolyogva továbblépek, és kellemes emlékként gondolok vissza. :D Ez a történet meghatározó volt nekem, hiszen sok mindent tanított nekem és ezért nagyon hálás vagyok neked, hisz tényleg.... Akárcsak Baeknek nekem is adtál egy leckét az életről. Még ha nem is történt meg velem ilyesmi, olyan jól megírtad, hogy néha már komolyan olyan érzésem volt, hogy tényleg.. Én most ott vagyok LIMBO-ban és mindez velem is megtörténhet. Habár nem hiszek az ilyesmiben, de neked elhiszem XD. Ez a komment elég nyálasra sikerült úgyhogy bocsi, de mindenképp bele akartam sűríteni valahogy a fanfi iránt érzett imádatomat, a feléd irányuló tiszteletemet, meg úgy mindent, amit jelenleg érzek XD Továbbra is hűséges olvasód maradok, és továbbra is megyek majd idegesíteni kommentekben :D Ez velem jár, úgyhogy előre bocsánatot kérek :,D
    Lucy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! ^^
      Hát lássuk be, nem okoztam ekkora meglepetést ezzel :D Meg különben is, 50% esély volt rá, hogy így fejezem be :D Szóval nem lepődöm meg, hogy titeket sem sikerült meglepnem :3 Totál megértelek, hogy majdnem elbőgted Chanyeol halálát, meghatóra szerettem volna írni azt a jelenetet, amikor Baek rájön, hogy Yeol meghalt, és örülök neki, hogyha ez sikerült :D Na, örülök neki, hogy végül mégsem látod annyira drasztikusnak ezt a befejezést, ahogy az elején gondoltad. Így van, mindenki megtalálta a maga lelkibékéjét, és minden karakter tovább tudott lépni, főleg Baekhyun. Megvoltak rá az okaim, hogy pont ezzel kapcsolatban írtam, de erről majd később ;) Basszus, olyan jó érzéssel tölt el, hogy ilyeneket olvasok XD Esküszöm, ha valaki azt mondja nekem, hogy én valaha, valahogyan, valakinek tanítani fogok valamit az életről, körberöhögöm az illetőt. Sosem gondoltam volna, hogy egyesekre ekkora hatással lehetnek a furcsa gondolataim :D Mindenesetre, ez nekem nagyon jólesett ^^
      És köszönöm szépen, hogy így az utolsó fejezethez is írtál, remélem látni foglak még valamelyik történetem alatt ^^
      Noel ♥

      Törlés
  3. Neeeheee.....kegyetlen vagy hogy ez lett a vége. Viszont imádtam. Minden egyes szó tökéletes volt. Sok ilyet még.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tudom, hogy az vagyok, ezzel már páran szembesítettek :D Ennek ellenére, örülök, hogy tetszett ^^ Köszönöm, igyekszem még ehhez hasonlóan szerethető történetet kreálni a jövőben :3

      Törlés
  4. Szia Noel 😃
    Hát amikor elolvastam, komolyan elbőgtem magam, de tetszett ez a vég. A fantasy ellenére ennek a ficinek van a leginkább élet szaga. És ez alatt értem azt, hogy rengeteg házasság megy tönkre, hogy az egyik fél meghal, illetve az őszintén viszonzott szerelemben sem tudok hinni teljesen, úgyhogy a kicsi lelkemnek fájdalmas volt, de tetszett. A történet végére Baekhyun úgymond felnőtt, habár egy fejezet alatt nem igen mutatkozott meg a jellem fejlődése, a lezárás, vagyis amikor pár évet ugrunk, akkor látszik rajta, hogy mennyi mindent tanult Limbóban mindenkitől, de leginkább Joonmyun-tól.
    "Minden helyzet egy múló állapot, tűnjön az bármennyire is nehéznek, vagy fájdalmasnak." Ez a mondat gyönyörű lett, ennél jobban nem is lehetett volna megfogalmazni.
    Az, hogy sokszor érezte Chanyeol jelenlétét, nekem egy halvány sugallat volt azt illetően, hogy a Yoda fülü sosem hagyta el, akkor sem, ha nem abban a világban volt.
    Az, hogy kibékült a professzorral, meglepő volt, de elfogadható és kiderült, hogy az öreg nem is akkora paraszt.
    A temetőben lévő jelenet nagyon tetszett, a belső monológ Baekhyun-hoz képest komoly lett, szívszorító és fájdalmas. És aki még éreztette azt, hogy Baekhyun milyen tiszta szívű ember, az Dyo volt. Kicsit olyan érzésem volt, mintha ő írta le volna az olvasó észrevételeit, hogy milyen ember Baekhyun a sok humor és cinizmus alatt.
    Méltó befejezésnek éreztem, vicces volt szórakoztató és furcsán hangzik, de tanulságos. Igazából lehet, hogy véletlen, de a buddhisták is hasonlóan magyarázzák az életet, illetve azt, hogy csak egy múló állapot, de az összetettebb és tényleg csak egy minimális hasonlóság van, inkább hagyjuk 😃
    Köszönöm, hogy olvashattam, egy élmény volt, annak ellenére, hogy szétrobbantottad a kedvenc párosom 😂 remélem sok ilyen szép történetet írsz még( az se baj, ha nem Baekyeol 😂)
    Ami 💜

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ami! ^^
      Ennek igazán örülök ^^ (bár remélem, a szemed nem dagadt be a sírástól). Esküszöm, ezen a mondatodon elbőgtem magam örömömben :') Ez egy hatalmas dicséret számomra (még ha nem is tűnik annak), és nagyon köszönöm, hogy így gondolod. Amúgy, ahogy itt olvasom az első bekezdésed sorait, annyi melegség árad a lelkembe, hogy csak na. Esküszöm, nem volt még olvasóm, akinek ennyire átjött volna az, amit át akartam adni.
      Köszönöm szépen :3 El sem hiszed, mennyire izzott már a kezem rá, hogy ezt legépeljem :D
      Ezt tökéletesen látod, mivel a személyiségeik egybeforrtak, amikor Baek újra emlékezni kezdett Chanyeolra, azaz, a fiú sosem hagyta el őt teljesen.
      Ja, ha már kissé keserédesen fejeztem be, gondoltam, leszek annyira hippilelkű, hogy beleírjak egy ilyen kibékülős dolgot.
      Istenem, ez a bekezdésed.... Annyira jól látod az egészet, hogy menten falnak megyek a boldogságtól. Itt helyben megesküszöm neked, hogy te vagy az első olvasóm, aki a lelkembe látott :D Hihetetlenül átérezted a történetet, ha ennyire jól láttad azokat az apróságokat, amiket eddig csak én vettem észre (azért, mert ugye én írtam). Ez nagyon melengeti a szívemet, esküszöm :'3
      Nem te vagy az első, aki a buddhizmushoz hasonlítja kicsit a művemet, aminek örülök, mert a vallások közül, még a buddhista a legszimpatikusabb :D Örülök, hogy ennyire pozitív véleménnyel vagy/voltál a történetről, annak meg pláne, hogy ilyen jól átjött neked a tanulság, amit át szerettem volna adni.
      Én köszönöm, hogy végigolvastad és érzelmezted ezt a 25 fejezetes valamit :3 Igyekszem nem alább adni a színvonalamból (bár nem ígérem, hogy még egyszer írok hosszú BaekYeolt)
      Noel ♥♥♥

      Törlés
  5. Én. Meghajlok előtted. Nem sírtam, de fájt a szívem. Nagyon. Persze, megértelek.. Nem lehet mindig minden cuki és happy end, mert az írásokba/fanfictionokba is kell ilyen.. Már-már szükséges, sőt néha jó ilyet olvasni.

    Te voltál az az ember aki megmutatta nekem a BaekYeol shippet és azóta olyan hálas vagyok.. Hogy az valami hihetetlen. :)

    Megmondom az őszintét, Baekkel borúltam térdre és remegtem. Képes vagy olyan érzelmeket kihozni az emberből, ami nagyon ritka jelenség. Egyszer szeretnék én is ilyen író lenni. Mert nekem az írás a mindenem.. --> Ezt itt elne olvasd xd(Persze most mondhatnám h "olvassd már el a történetem" de ne tedd mert ez bunkóság lenne. Vagyis tőlem.... Ahj érted 😂)

    Nagyooon gratulálok ehez a fanficchez, élvezettel követtem. Sokszor megnevetettél szomorú napjaimon. Hála neked, mindig jobb kedvem lett. Komolyan 😊

    Remélem lesz még BaekYeol ficid.. Mert BaekYeol forever.. XD (Meg.. SeBaek...és KaiBaek.. XD)

    Úgyhogy.. Thank You for.. All ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Halihó! ^^ (igen, jó sokkal a befejezés után kezdek neki a válaszolgatásoknak, de suli van, és a nemlétező életem ellenére sincs időm)

      Nos, örülök, hogy tetszett :D Ennél a ficinél semmiképpen sem akartam szokványos befejezést, az viszont nem volt tervbe véve, hogy sokatok sírni vagy szomorkodni fog rajta. De hát, ilyen is kell, ahogy az előbb említetted.

      Én mutattam volna meg a BaekYeol shippet? Hú, ha látnád most mennyire nevetek XDD Pont én, aki még nincs is oda értük, haljak meg XD Irónia lvl élet, de örülök, ha megszeretted őket

      Örülök, vagy mit illik erre mondani :D Igazából nem tudom, hogy sajnáljalak, amiért te is Baekkel borultál padlóra, vagy örüljek, amiért Baekkel borultál együtt padlóra... Majd ezt idővel eldöntöm :D Igazából sok gyakorlással, és a saját hibáink felfedezésével válhatunk jobb írókká (vagy jobb emberré).

      Köszönöm szépen a gratulációt, esküszöm egyre büszkébb vagyok rá :D Köszönöm, örülök neki, hogy ha valamikor boldogabbá tettelek ^^

      Hát nem hiszem, hogy valaha még lesz BaekYeol ficim, bár ki tudja, amilyen sorsom nekem van hallod... De nem szeretnék még egy ilyen hosszúságút írni. XD Elég volt ebből egy, plusz, ezt nem is tudnám felülmúlni :D

      Köszönöm, hogy ide is írtál véleményt... és nagyon szívesen :D

      Noel ♥

      Törlés
  6. Hát szia, Noel;-;
    Már akkor írni szerettem volna neked, mikor elolvastam, de este 11-kor ilyen események után nem volt már hozzá lelki erőm - már aznap elolvastam, hogy megosztottad -, és azóta azon gondolkodom, hogy vajon mit is írhatnék neked. Azóta emésztgetem és dolgozom fel a történteket, mert még mindig nem tudok túllépni rajta. Őszintén, még az utolsó előtti rész előtt azon gondolkodtam, hogy vajon hogy is fogod befejezni... Nos, talán nem akartam erre a fajta végre gondolni, de valahogy miközben olvastam úgy éreztem, mintha mindvégig tudtam volna, hogy ennek a történetnek ez a legtökéletesebb befejezés, és talán nem is örültem volna, hogyha happy end lesz, hiszen ez egyáltalán nem illett volna hozzá, bármennyire is szúrkoltam nekik... Rendesen megsirattál, már a legelején nem láttam a könnyeimtől, talán túl izgatott voltam és nagyon elragadtattam magam, nem tudom, de istenem, te olyan szívfájdalmat nem éreztél, mint én, mikor befejeztem :""DD Még most is nagyon rossz érzés fog el, mikor rágondolok, és ez akkor szokott lenni, mikor mondjuk visszaemlékezek egy kedvenc filmemre - vagy könyvemre -, ami nagy hatással volt rám, és te pont ezt váltottad ki belőlem. Nem tudom elmondani, hogy mennyire hálás vagyok neked ezért a történetért és azért, hogy végül befejezted. Komolyan, legszívesebben körbecsókolnálak XD Minden pillanatát imádtam; még a szomorúakat is és azokat is, amiket te túl nyálasnak találtál, és áldom az eget, amiért még régebben szembe jött velem ez a történet. Minden sorát el tudtam képzelni; ott volt előttem Limbo, a könyvtár, Junmyeon háza, az összes szereplő, ahogy Baekhyun felszállt a vonatra majd elment, aztán a temetős jelenet...
    Igazából én elég kritikus tudok lenni a fanficikkel kapcsolatban, mert ha már az első fejezet nem tetszik, akkor nem is nagyon szoktam elgondolkodni azon, hogy olvassam-e tovább, de ezt a történetet legszívesebben életem végéig el tudnám olvasgatni, mert mindig annyira lekötött, mikor olvastam, hogy csak úgy röpült az idő és folytak a sorok és már a végére is értem... Olyan világba repített el, mint még talán egyik történet sem. Lehet, hogy azt gondolod, hogy most túl elfogult vagyok, pedig nem. Nem azért dícsérlek, hogy elbízd magad; ezek tényleg az őszinte gondolataim :') Remélem még sok ilyen történetet olvashatok tőled, persze nem kell mindegyiknek egy másik világban játszódnia :D Sok történetedet olvastam már tőled, oneshotot és folytatásosat is egyaránt... igazából amit csak lehetett azt mind elolvastam és még mindig emlékszek rájuk, pedig az sem most volt már, amikor azokat olvastam. Köszönöm neked ezt a történetet IS, azt hiszem nem tudlak ennél jobban szeretni, haha :D :)
    Nagyon várom már a következő írásodat, kérlek ne várakoztass engem/minket sokáig >< Addig is sok ihletet és kreativitást, na meg kitartást, hiszen abból sosem elég.
    Puszi ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Halihó! ^^
      Hidd el, ha valaki, akkor én nem haragszom, hogy nem írtál nekem azonnal, nem is vártam volna el tőled, ráadásul én sem akkor válaszoltam neked, amikor megláttam a kommentedet, hanem amikor volt rá időm :D Szóval emiatt nem kell semmilyen formában elnézést kérned. Nem te vagy az első, aki azt mondja, hogy érezte ezt a befejezést, és végül örült is neki. És ezt, egy személyes győzelemként könyvelem el :D Teljesen megértem amúgy az érzéseidet, csak rám akkor szokott rám törni néha a sírhatnék, az életem bizonyos emlékeire gondolok vissza, amelyek valamilyen szinten hatással voltak rám. De a te esetedet is tudom ehhez hasonlítani, szóval átérzem, hogy könnyekkel küszködve olvastad végig a fejezetet. Jaj, nagyon édes vagy, hogy ilyeneket írsz, köszönöm szépen ^^ Érdekes, hogy ennyire vizualizálni tudtad a történetet, ebben a ficiben nem nagyon erőltettem meg a leíró képességeimet (lustaság for life), de ez nagyon kellemesen ért ^^
      Én is ilyen vagyok, csak én még kritikusabb vagyok, ha az első bekezdés nem tetszik, akkor nem olvasom tovább XDD De ez könyvvel is ugyanígy van :D Örülök, hogy ezt mondod, bár kissé túlzol, mert valószínűleg megunnád az életed felénél a sok baromságot, amit összehordok :D Érdekes, hogy ennyire a hatása alá kerültél a ficnek, a fantasy nem az én műfajom, amúgy csak ki akartam magam próbálni benne :D Szeretek kísérletezni ^^ Én is remélem, hogy nem hal meg a múzsám, és még sokat írhatok nektek, hogy aztán az olyan kis cuksi olvasóknak, mint neked, boldogabbá tegyem az olvasás élményét ^^ És köszönöm, ha tényleg minden történetemet olvastad ^^
      Nem tudom a következő írásom mikor jön el, lehet nemsokára, lehet később, ezt még nem tudom :D Mindenesetre köszönök mindent, azt is, hogy végigolvastad a történetet ^^ Remélem, még látlak valamelyik ficim alatt ^^
      Noel ♥

      Törlés
  7. Hali!
    Úgy néz ki elérkeztünk ide a végére is és fájó búcsút kell vennem egy igen jó BaekYeol-tól, ami a koreai buzipornó olvasásom kezdetétől velem volt. *drámai sóhaj* Bevallom vártam is, meg nem is ezt a fejezetet, egyrészt ugye amiatt, mert az utolsó *szipp-szipp*, másrészt meg mert féltem a depi endtől. Ami ha nézzük meg is van meg nem is, de ezt majd ha odaértem.

    Előre bocsátom, mielőtt kielemezném az érzéseimet a fejezettel kapcsolatosan, hogy mélységesen hálás vagyok, amiért hajlandó voltál megírni, főleg, hogy nem vagy egy nagy Békjol shipper xD Hálám jeléül, MA ESET leülök KrisHun-t olvasni!

    Na, tehát... Azt hiszem, hogy már említettem, de fura módon nem bőgtem el magam, pedig nagyon hajlamos vagyok rá :D Az elszakadós fejezetük valahogy jobban szíven ütött, ez meg inkább csak borzasztóan elszomorított. Több, mint valószínű, hogy amiatt, mert akkor még láttam némi esélyt, hogy újra együtt lehetnek valamilyen formában. Nem mintha egyébként nem hagytad volna meg az újraegyesülés illúzióját most is (mert ehhez aztán nagyon értesz és nem tudom, hogy utáljalak vagy körbecsókoljalak miatta XD) Amit mondani akarok ezzel, hogy úgy voltam vele, minek sírjak, ha nem tudok vele változtatni? Persze attól még fájdalmas volt olvasni, elvégre mégiscsak azon kellett túltennie magát szerencsétleneknek, hogy ebben az életben már nem lehetnek együtt egy jó ideig legalábbis.
    A temetős jelenetet okosan csináltad, ez a visszaemlékezés csak még jobban ütött ebben a közegben (ez az babám, rugdosd csak meg a szenvedő olvasót, ha még nem fájna eléggé). És a kötelék elégetése is, hogy ezzel együtt megkapta Chanyeol emlékeit, amikkel Limbóban nem rendelkezett és már megkérdezni sem tudja őket tőle. Zseniális ötlet volt még ha össze is facsarta a szívemet.

    Amit alegjobban imádtam így átfogva az egészet, az Baekhyun karakterfejlődése. Visszagondolva az első fejezetkre, hogy mekkora kis picsa volt, kiakadt mindenen, aztán valahogy így a végére már képes volt felnőtt módjára elfogadni azt is, hogy nem lehet együtt a párjával. Sőt mi több, zsebre rakta egy nála bölcsebb ember mondandóját! Köszönjük Suho mama <3
    Magát a fejezet címét, ami ugye többbször is elhangzik a fejezetben, én egy hindu bölcsességhez tudnám kötni, ami egyébként egyfajta irányelvként is működik és kellemesen tapasztaltam, hogy ilyen formában megjelent az egyik kedvenc történetemben!

    Lényeg, a lényeg: gyönyörűszépen fejezted be a történetet (ami sok emberről nem mondható el és talán ez a legdühítőbb a világon!) Ha jellemeznem kéne mit éreztem, miután elolvastam - keserédes. Nem szokványos volt az biztos, pedig megtehetted volna, hogy totál depóba vered az egészet, vagy a megszokott happy end-del zársz, de nem! Nolcsika túl menci és egyedi, hogy elcsépelt legyen! :D Valóéletszerű volt a vége - ami nálam mindent ver :') Szóval i'm so proud of you!
    (Kacérkodtam ugyan az ötlettel, hogy megkérlek nem-e lennél olyan cukor-mukor, hogy írsz egy második epilógust a happy end mániásoknak, de olyan szépen fejezted be, hogy vétek lenne elrontani.)

    És, hogy legyen pár kérdésem is a végére, amik nagyon izgatnak :D
    - Baek tulajdonképpen miért lett amnéziás? Sokkot kapott a szerencsétlenje?
    - "Van egy sanda gyanúm, hogy ő sem emberféle" - ezt nem akarod megmagyarázni?! vagy egy mellék novellában kifejteni? XD (KaiSoooo~t a népnek!)
    - Baek kiakadtja-e végül a könyvet, vagy napvilágot lát-e valahogyan végül? :)

    Ennyi lettem volna, úgyhogy had köszönjem meg ismét ezt a remekművet neked! Nem tudom képes vagy-e nálam ezt felülmúlni, mert az hót ziher, hogy toplistás történet lett és nem most olvastam el utoljára :) (bár most takarodok majd KrisHun-t olvasni, aztán ki tudja? Lehet hullazsákban végzem miattad xDD)
    Szeretés van és világbéke!

    Csóközön:
    Rika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Halinyali! ^^ (kopizlak XD)
      Ennél szebben nem is kezdhettél volna, így második olvasásra is kifolytak a könnyeim a röhögéstől, szóval köszkhe XD Megértem, hogy fáj a lelked (mondjuk az enyém kurvára örül), de ennek is el kellett jönnie, nem húzhattam a végtelenségig.

      Elhiszem a háládat, és nagyon adlak <3 Sajnos, vagy nem sajnos, lett az írás terén egy olyan tulajdonságom, hogy amit elkezdek, azt akkor sem hagyom félbe, ha már az ujjaimat is le akarom vágni. És ha ez kellett ahhoz, hogy elkezdjed a KrisHun-t.... AKKOR TOTÁLISAN MEGÉRTE ♥

      Igen, említetted, kissé csodálkoztam is miatta :D Az elszakadós fejezet engem is szíven ütött, ott könnyeztem a saját írásomon, miezmár? XD Jaj, de kis naiv voltál, elhitted XD Nem, szerintem nem hagytam meg, de higgy amit akarsz, ez egy szabad ország XD Na igen, Baekhyunnek tényleg szar volt, hogy fel kellett dolgoznia, hogy egészen a haláláig nem lehet még egyszer együtt Chanyeollal, de még utána sem biztosan. Amúgy nagyon érdekes, nem tettem megjegyzést Baek jelenlegi romantikus állapotára, pedig ha belegondolunk, simán lehetne a való életben még egyszer szerelmes. De mindegy :D
      Köszönöm, hogy megdicsérted, annyit baszakodtam azzal a résszel, hogy lassan már elvitt a szívfasz is XDD Amúgy nem, viszonylag gördülékenyen ment az írása, csak előtte ki kellett szednem idézeteket a történetből, és az volt egy kicsit nagyobb meló :D Köszönöm-köszönöm, a virágokat a jobb sarokba légyszíves!

      Amúgy így jobban belegondolva, ez a kis nyomorék tényleg sokat fejlődött :D Lehet azért nem láttam először, mert bennem még mindig talán az elsődleges befejezés van meg, amiben nem fejlődött semmit :D De ahhoz képest, hogy az elején egy nyavalygós picsa volt, valóban egész férfias és kissé talán megkeseredett lett a végére :D És még Suhotól is tanult.... Hát milyen jól megírtam már XD
      Buddhista és hindu.... A Limbo fici lassan legyen már egy ilyen hittérítő melegpornó, nagyon adnám, ha a buddhisták vagy a hinduk így kötelező olvasmányként reklámoznák XDD

      Köszönöm szépen! És IGEN: Keserédes ^^ Ezt akartam ezzel elérni, és sikerült! Jó vagyok :D Megtehettem volna, hogy mindenkit depresszióba lökök a végével, de aztán rájöttem, hogy az embereket eleve nagyon sok szomorúság éri, így keserédesre vettem a figurát, azt amúgy is nagyon szeretem. Így van, Nolcsika túl menci! Ezt nagyon adom!
      (Amúgy ezzel a dologgal én is kacérkodtam, de túl lusta vagyok hozzá).

      A kérdéseidre pedig hamarosan választ fogsz kapni ;)

      Örültem, hogy írtál, és nagyon szívesen, máskor is! ;) Lehet képes vagyok, lehet nem, ezt nem tudom, de igyekezni fogok valami ehhez méltót alkotni a későbbiekben ;) Helyes, olvass majd KrisHun-t, az arról való véleményed is nagyon érdekel ^^
      Peace and Love!

      Csókollak:
      Noel ♥♥♥

      Törlés
  8. Szia^^

    Atyaságos Isten! Nem hiszem el, hogy végre ide is elérkeztem, hogy írjak neked néhány sort. Igen, ígértem neked egy véleménkifejtést, és magát a befejezést még aznap elolvastam, amikor kitetted... de. Na, és itt van az a tipikus "DE", amitől az ember agyfaszhalált tud kapni. .-." Annyit mondok, hogy igen sokminden összejött az elmúlt két hétben, ami nagyban befolyásolta a pillanatnyi hangulatomat. De mindegy, nem szeretnék itt feleslegesen pofázni. XD Térjünk át Limbora!
    Nos, azt hiszem, sikerült megint egy olyan világot "felépítened", amit egyszerűen imádtam. Egyébként is egy nagy fantasy bolond vagyok, mindent imádok, ami ehhez a műfajhoz kapcsolható... de ez... Felülmúlt mindent. Amikor elkezdtem olvasni, amikor mégcsak kacsintgattam e világ felé, álmomban sem gondoltam volna, hogy ez ilyen nagy lesz. Minden egyes eleme, amit belevittél kellett oda! Egyszerűen minden egyes szereplője, történése lenyűgözött. Csak fogtam a fejem. Egy-egy rész elolvasása után pedig rendesen elgondolkodtatott. Főleg már az utolsó fejezeteknél - már nemcsak a fejemet fogtam, de legszívesebben a hajamat is téptem volna. Olyan reakciókat váltott ki belőlem, hogy még magamat is megleptem. Pedig engem a nagy hangulatingadozásomról lehet a leginkább felismerni, de ez a történet... hát, illett hozzám. Azt hiszem. XD Ah... túl sokminden van, amit fel tudnék még sorolni, és ódákat nyáladozni róla. De. Most megfogadtam magamnak is, hogy nem írok neked émelyítően sok fangörccsel teli véleményt. (De van, amikor nem tehetek róla, és kikívánkozik ^^)
    A páros pedig... hát igen. Amikor az előbb azt írtam, hogy a fantasy a mindenem, akkor lehet, hogy egy nagyon aprót hazudtam. MIVEL BAEKYEOL TÉNYLEG A NAGYBETŰS FAVORIT SZÁMOMRA! A legeslegelején BaekYeol miatt kezdtem el olvasni, mert hát.. akkor pont kifogytam a baekyeolös olvasnivalókból, de rátaláltam valahogyan erre - őszintén, fogalmam sincs, hogyan. Mivel nem tudtam, hogy te BaekYeollal is írsz. De sebaj. A lényeg, hogy rátaláltam, el kezdtem olvasni, beszimpatott... és most itt vagyok. Vegyes érzelmekkel, olyan keserédes karakternek érzem most magam, mint amilyennek ábrázoltad Suhot. (Hehe, elolvastam ám az írói utószót is) Talán még mindig nem fogtam fel, hogy vége van. Egy olyan utazásnak, amiben drága Byun >kissé ribancos, de így szeretjük< Baekhyun jellemfejlődésének és az élete gyökerestől való megváltozásának lehettünk becses tanúi. Áh. Annyira fájt a szìvem az utolsó résznél. Tudtam, tudtam, hogy ennek már úgysem lesz jó vége. De azért titkon, mélyen legbelül, bennem volt a reményt, hogy talán... Viszont belátom, hogy akkor nagyon eltávolodtál volna a realitástól. Ami valljuk be, a te lételemed. :') Így, mit tesz a tudatlan ember, elfogadja, amit el kell fogadnia. Elfogadtam, hogy nem lesz többé BaekYeol, csak Baek álmaiban és megírt könyvében... De, de, de... miért kellett kinyírbod Chanyeolt? Amikor tudatosult bennem ez a tény, ekkor tört fel belőlem az a durván elfojtott pityergésem. Úgyhogy ja, megint sírtam. XD KrisHun óta nem sírtam, de most megint sikerült ezt eljátszanod velem. Ejnye. :> Ah, és azt említettem már, hogy a fantasy-n belül, mit imádok mèg nagyon?! Az angyalokat! *×* Ezért Kyungsoo karaktere evidens, hogy a végére az egyik legkedvesebb mellékszereplővé ásta be magát a szívembe, lelkemben. T.T
    Fogalmam sincs, mit írhatnék még le neked. Mert igazából mindegy, milyen kis részletet vennék ki a művedből, ugyanarra az álláspontra jutnék: imádtam.
    Ezért köszönöm neked, hogy megírtad, megnézted azt a gameplay videót, és hogy ezután megalkottad nekünk. Ezt is elraktározom szépen a KrisHun mellé. ♥♥

    U.i.: Az előforduló elírás, helyesírás meg miegyébért ne harapj. Siettem, és telón írni a legszarabb. Eh... ><

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! ^^

      Először is, sajnálom, hogy ilyen röviden válaszolok neked, de egyszerűen nem bírok minden egyes bekezdésedre reagálni, valószínűleg azzal csak ismételném önmagam, azt pedig nem szeretném. A lényeg annyi, hogy elolvastam a kommentedet, és nagyon szépen köszönöm minden szavadat, és, hogy végigolvastad a ficimet. Azért külön hálás vagyok, hogy ennyire élvezted ^^
      Remélem találkozunk még más ficiknél, és azoknál is tudlak szórakoztatni téged ^^
      Noel ♥

      Törlés
  9. Szia... nem tudom, hogy mikor fogod, vagy fogod e egyáltalán látni a kommentem.. valószínűleg nem is tudok olyan összetett véleménnyel szolgálni,mint a többiek, bár lehet felesleges lenne, mert már mindent elmondtak előttem.. Azt tudom, hogy én így még nem sírtam ficin. Egyetlen egy volt ami ehhez hasonlóan megsiratott, de az érzésre teljesen más volt.
    Számomra az a tanulság, és az a fájdalom amit ebben a történetben megfogalmaztál elragadó. Teljesen megfogott. Nehéz ezt szavakba önteni, mert jelenleg egy kisebb sokkban vagyok, azon gondolkodva hogy hogy tudsz még mindig meglepni. Így utólag is köszönöm hogy elolvashattam ezt a történetet, ami ugyanolyan maradandó emlék lesz mint a többi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Minden kommentről kapok értesítést, szóval egyik sem kerüli el a figyelmemet, maximum nem volt időm reagálni rájuk, meg ilyenek.
      Huh, hát ezt a történetet sem ma kezdtem, és nem is mostanában fejeztem be, így meglepődtem, hogy valaki friss még fog ehhez véleményt írni. Annyit mondhatok, hogy nem csak a karaktereknek volt fájdalmas az az időszak, amikor ezt írtam, hanem nekem is (totál más szempontból, mint az olvasóknak vagy a szereplőknek xd). Mindenesetre köszönöm a véleményed, nem te vagy az első, akire ilyen hatást tett ez a történet, de akárhányszor leírják ugyanezt, az mindig pont annyira esik jól, mintha először hallottam volna.
      Noel

      Törlés