2016. szeptember 20., kedd

Írói Utószó

 Hát, ide is elérkeztünk! (Anno a magyartanárom megtanította, hogy "hát"-tal nem kezdünk mondatot, de én olyan thug life vagyok, hogy mégis kezdek. Szóljatok hozzá, illegálisan élem az életemet). És most, hogy a hülyeségemet abbahagytam, neki is kezdhetnénk a lényegnek! Igazából nem teljesen abból a célból írom ezt, mint amiért anno a KrisHunhoz írtam, most egy kicsit újítottam. Annyi a tényállás, hogy ti írtatok nekem a Limboval kapcsolatos kérdéseket, én pedig nagyon kedvesen és aranyosan (elsősorban őszintén), megválaszolom őket.

Kezdjünk is bele! ^^

1.  Hogy jött az ötlet Limbo világához? Saját vagy hallottál róla? És hogy értékeled a műved? /Mi a saját kritikád/véleményed a Limboról? (két kérdező kérdését egyberaktam, remélem nem gond).

 Nos, ugye itt több kérdés és fel van téve, szóval sorrendbe válaszolom meg őket.
Először is: Bármennyire is meglepő leszek most, nem saját ötletből találtam ki Limbo világát. Igen, most egy világ omlott össze mindenkiben, tudom. Magát az alapot egy játékból vettem (PS3-ra lehet kapni azt hiszem), amelynek az a neve, hogy Limbo. Régebben néztem ilyen gameplay videókat, és ennek a végigjátszását is megnéztem, és annyira tetszett a játéknak a grafikája, az alapkoncepciója és a kisebb történetet, hogy adott egy löketet ahhoz, hogy írjak róla egy fanfictiont. A játék amúgy annyiból áll, hogy egy fiú lekerül Limboba, amely az élet és halál közötti világ, és elindul megkeresni a húgát/szerelmét, ez nem derül ki. Amúgy csupán ezt a nagyon alapot vettem kölcsön (ha mondhatom így), mert a játékban való világ egyáltalán nem modern, és nincsenek benne egyéb más emberek. 
 Aztán, hogyan is értékelem a saját művem. Meglepő módon, egyáltalán nem nehéz erre a kérdésre válaszolnom: büszke vagyok rá. Elsősorban azért, mert a sok nyafogásom ellenére, képes voltam befejezni, körülbelül úgy, ahogy az elején terveztem. Másodsorban azért, mert tetszett, ahogy megvalósítottam ezt a világot - annak ellenére, hogy a fantasy nem a műfajom -, szerettem ahogy kitaláltam az egésznek a cselekményét, és a végét, és örültem, hogy gyakran meg tudtalak lepni benneteket. Bár már az elején éreztem, hogy ez a történet nem fog közel állni a szívemhez, és volt egy időszak, amikor kifejezetten utáltam írni, ennek ellenére az utolsó három-négy fejezetet kifejezetten jó érzés volt írni, és így a végére már nem is bánom annyira, hogy anno elkezdtem ezt a történetet.


2. Ki volt a te kedvenc karaktered? És miért ő? 

 Egyértelműen JoonMyun. Világ életemben szerettem a keserédes szót, valahogy annyira ellentétes volt az eleje meg a vége, mégis létezett, és ez nekem nagyin imponáló volt, mindig is. Ennél fogva mindent szerettem, ami keserédes, főleg, a keserédes embereket, és számomra, JoonMyun volt a megtestesült keserédesség, ha egyáltalán létezik ilyen szó. Szerettem a cinikusságát, ugyanakkor a benne mélyen megbúvó gyengédséget és jóindulatot, amit nem mutatott ki, mégis több volt benne, mint az emberek igen nagy százalékában. Nagyon imádtam JoonMyun karakterét, központi volt, ezt mégsem vették észre sokan.

3. Amikor elkezdted, a legelső fejezet után tudtad, hogy ilyen vége lesz? Vagy máshogy akartad befejezni?

 Na igen, ez egy nagyon jó kérdés. Amikor elkezdtem, még nagyon-nagyon az elején, ha jól emlékszem, boldog véget szerettem volna írni, de ezzel kapcsolatban nagyon hamar meggondoltam magam. Körülbelül az ötödik fejezetnél (vagy előbb) már tudtam, hogy ebből nem fogok szivárványos ömlengést írni, hát hogy nézett volna az ki! Viszont, csupán a 18-19. fejezet környékén változtattam meg magamban a végét! Chanyeolék semmiképpen sem lettek volna együtt, de szerettem volna még régebben egy olyan befejezést, hogy Yeol nem hal meg, csak kómában van, és Baek örökké vár arra, hogy felébredjen. Aztán ott volt még a nagyon depressziós vég, amiben Chanyeol eleve halott, és Baekhyun nem tanulja meg a leckéjét, hanem örök életére egy megkeseredett, szeretethiányos ember lesz, aki továbbra sem értékeli amit kapott. És valahogy ezekből jutottam el a jelenlegi befejezésig.

4. Amikor kiötletelted ezt a szép kis történetet, egyből megvoltak, hogy kik lesznek a szereplők? Tudtad, hogy ez BaekYeol lesz? És honnan jött, hogy mondjuk Baekhyun-nak Kyungsoo legyen a legjobb barátja? És esetleg, hogyan jött neked az-az ötleted, hogy ChanHo-t írj? Itt is volt olyan jelenet (mint más ficidben), amit előre megálmodtál, vagy tudtad, hogy ezt bele fogod írni? (Bocsi Sári, hogy átírtam kicsit a kérdésedet, de ha eredetiben raktam volna be, az hatalmas spoiler lett volna az NJK ficimre nézve)

 Ha jól emlékszem, igen, egyből megvoltak. Az alapján raktam bele a szereplőket, hogy a többi ficimben kik nem nagyon szerepeltek eddig. Ugye a BaekYeol adott volt, és Baekhyun mellett szerintem Kyungsoo remek legjobb barát karakter lett volna (és az is lett, meg Baeket és Kyungsoo-t eleve szeretem egymás mellett látni), Suho meg csak úgy jött. Tudtam, hogy ilyen kis savanyú karakter lesz, ezért raktam őt erre a posztra, mert eddig mindig ilyen aranyosnak ábrázolták, így érdekes volt JoonMyun-t egy új kontextusban látni. 
 A ChanHo tök random és véletlenül jött, nem volt betervezve, csupán egy kis csavarnak akartam beleírni, és tényleg csak a karakterkiválasztás miatt lett ez ChanHo, és nem mondjuk KrisYeol, vagy valami más. 
 Amúgy biztosan volt itt is olyan jelenet, de már nem emlékszem rá, szóval annyira nem is volt ez esetben meghatározó.

5. Miért éppen BaekYeol lett? (Volt más elképzelésed a fő pároshoz, vagy adott volt, hogy BY lesz?)

 Jaj, ennek van egy nagyon jó története. Ugye a videójáték után felötlött bennem ez a Limbo-s dolog, de eleinte csak egy OS-t akartam írni belőle. És van egy olvasóm, Szakács Viviennek hívják, aki miatt ugye kiposztoltam a KrisHun történetemet a csoportba, és neki volt (vagy még mindig az) a kedvenc párosa a BaekYeol, és sokszor kérte, hogy írjak neki egyet. És ha már megvolt nekem ez a Limbo-s alapötlet, és kaptam hozzá egy párost, akkor így nagyon ügyesen összeraktam a kettőt. De aztán rájöttem, hogy OS-nek ez nem lenne elég, ezért kitaláltam hozzá egy teljes sztorit. Tehát, gyakorlatilag, ez a ficim csupán véletlenül lett BaekYeol, meg úgy.... minden.

6. Előre be volt tervezve a vörös fonál? A lényeket te találtad ki vagy csak hallottál róluk? Mi lett végül Chennel? Betervezett volt a ChenBaek?

 Nem, és igazából csak lustaságból írtam bele. Mint ahogy azt fentebb említettem, volt egy időszak, amikor kifejezetten utáltam írni a történetet. És ekkoriban ötlött fel bennem a vörös fonál ötlete, mivel egyáltalán nem volt kedvem hosszasan írni a kapcsolatukról, hogyan ismerik majd meg egymást, és a többi... Hanem alkalmaztam egy kellően romantikus, és megfelelően adagolható legendát, ami illett a fantasyhoz, és megspóroltam magamnak, ki tudja hány fejezetet. Így utólag visszagondolva, nagyon jól kijöttem a lustaságomból! 
 Tudtommal igen, én találtam ki a lényeket, legalábbis mástól még nem olvastam róluk. Illetve valahonnan hallottam az Együtt-érző kifejezést, valami pszichológiai, elvont filmben/sorozatban, ahol olyan emberek voltak, akik rendkívül jó empátiai képességgel(?) voltak megáldva, és ebből jött konkrétan Jongdae lénye. 
 Chen nagyon boldogan hazajutott, és éli ma is a kis életét. 
 A párosok amúgy nem volt betervezve, mindegyik random jött, és örültem neki, hogy ilyen sok párosos ficit írhattam végre (aminek enyhén ribancos beütése van, főleg Baek miatt).

7. Kai miféle lény? 

 Igazából fogalmam sincs. Azért tettem azt a megjegyzést, hogy valószínűleg Kai sem emberféle, mert ki fogadná olyan könnyen, hogy a szerelme egy angyal? Ha jobban belegondoltok, normális ember ezt vagy kiröhögi és nem hiszi el, vagy pszichiátriára küldi a párját, vagy még ki tudja. Jongin viszont lazán vette a dolgot, Kyungsoo ezért feltételezte, hogy Kai sem ember. De még én magam sem tudom, hogy micsoda (legyen), így hirtelen.

8. Baek tulajdonképpen miért lett amnéziás? Sokkot kapott a szerencsétlenje?
"Van egy sanda gyanúm, hogy ő sem emberféle" - ezt nem akarod megmagyarázni? Vagy egy mellék novellában kifejteni? (KaiSoo~t a népnek!)
- Baek kiadatja-e végül a könyvet, vagy napvilágot lát-e valahogyan végül? 

 Igazából az utazás közben kissé kimosódott az agya, és egy emlékezetes emlékre volt szüksége ahhoz, hogy tényleg minden Limbo-s dolog eszébe jusson. Sok ember, akik visszakerülnek Limboba, nem emlékeznek rá, hogy ott voltak, pont az ilyen kis agymosás miatt. Kyungsoo pedig azért emlékezett mindenre, mert ő angyal, és rá ez nincsen hatással. (Plusz, szükségem volt még egy kisebb csavarra).
 Ugye ezt a Jongin nem ember dolgot pont az előbb megmagyaráztam, VISZONT lehet, hogy majd egyszer a jövőben, amikor lesz ihletem, időm, és kedvem, írok egy fantasy KaiSoo novellát, ami a Limbohoz köthető. (Mint a XiuChen melléknovellám, ami meg a KrisHunhoz köthető).
 Hát figyelj.... Végülis elolvastad az eltelt éveket, nem igaz? Akkor itt is van a válaszod!





 Na, ennyi kérdést kaptam, szóval ennyi lettem volna, így végleg. Köszönöm szépen mindenkinek, aki végigolvasta a történetet, és valamilyen úton-módon véleményezte, vagy csak facebookon egy reagálással jelezte felém az érzéseit a ficivel kapcsolatban. Nem hiszem, hogy még valaha fogok hosszú BaekYeol történetet írni, bár amilyen ironikus az életem, biztosan a gépemre kerül pár plusz BaekYeol novella, esetleg többfejezetes alkotások. De ekkora mennyiségben nem fogok még egyszer fantasy-t, vagy BaekYeol-t írni (az előbbi megtagadása valószínűbb). Ah, nem is tudom, mit mondhatnék még!
 Inkább csak egyszerűen megköszönöm, hogy ezt is végigszenvedtétek velem, és remélem találkozunk még valamilyen ficinél!

Noel ♥





4 megjegyzés:

  1. Kedves Noel. Olvasom szépen a történeteidet, már másfél hete, bár a szemem néha már jojózik úgy hajnal 1-2 óra felé, mivel nem akaródzik abbahagyni az olvasást. A lényeg maradok olvasód!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Jó olvasni, hogy ennyire elszántan olvasod a történeteimet, de azért a szemedet ne erőltesd meg miattam. Köszönöm, hogy maradsz az olvasóm!

      Törlés
  2. Szia Noel!
    Engem teljesen lenyűgözött az egész történet, csak gratulálni tudok hozzá!
    Viszont van egy kérdés ami nem hagy nyugodni... hogy miután Baekhyun meghal lehetséges-e, hogy talalkozzon még Chanyeolal a mennyországban vagy nem is tudom hol?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Köszönöm szépen, nagyon örülök, ha tetszett!
      Bevallom őszintén, nem igen foglalkoztam a történettel, miután befejeztem - szóval már egy jó éve nem gondoltam rá. Ennek ellenére nyitva hagytam ennek is a lehetőségét, szóval természetesen lehetséges, hogy később ők még találkoznak valahol máshol.

      Törlés